Isnin, 19 April 2010

WaLiMaTul uRus Dr. hElmi & SitI HaJar

Ai ... kenduri kawin lagi ... tiap2 minggu skang ni dari bulan Februari asyik wat kerja kawin jer ... lepas sebelah aku sebelah hubby lak ... silih ganti ... ni anak sedare hubby ... Dr. Helmi ... kene sebut title tu ... sebabnyer ... kawan bersusah payah & bertungkus lumus belajar mengejar impian ... bertemu jodoh dgn pilihan hati nyer, awek dari Muar ... Siti Hajar, bertugas di Hospital Muar, Pegawai Farmasi, I guess ....

Bermula dari 27/03/2010, di Bukit Kangkar, rumah sebelah pengantin perempuan, akad nikah di jalankan selepas solat isyak dan di ikuti persandingan pada keesokan hari nyer ....



Barang hantaran







Majlis Berinai



28/03/2010 majlis persandingan


Barisan pertahanan ahli tol, mengikut adat Johor ... begitu kukuh, tak dapat di tembus jika tak dek angpau di hulur ... yg tak tahu adat Johor, begitu hairan dan emosi ... tapi kita kene hormati adat org Johor, bak kata pepatah, masuk kandang lembu menguak, masuk kandang kambing mengembek ..., just for fun ... bukan kasi banyak2 pun ... itu baru halangan pertama ... ade halangan lagi tu ... kat pelamin pun kene hulur gak ... kalo tak Mak Andam tak kasi duduk ... ha ha ha ... seronok gitu ...


Tudung itam, kakak pengantin lelaki, Cikgu Mazlina ... Anees termenung nampak ... ker dah lapaw ...

kami di layan bagai 1st klas ... nasik semua di sendukkan .. sib bek tak di suapkan ... kalo di suapkan ... pastu tu nak mintak di dodoikan la pulak ... he he he ...

 

pasangan ni pun tak nak lepas kan peluang ....

Cenderahati dari pihak perempuan
Keluarga pihak lelaki bergambar kenang2an ngan pengantin, gambar kecik paling bawah, adalah kedua ibu & bapa Dr. Helmi ....

Majlis di sebelah pihak lelaki

11 April 2010, bertempat di Dewan Serbaguna Putrajaya, berduyun2 pulak la kami untuk meraikan kedua mempelai .... seronok nyer dapat berkumpul sekali lagi dgn ipar duai sekelian ... kali ni tak payah bersusah payah ... katering ... so duduk2 jer la ... tapi aku lak tak dapek nak duduk2, tolong bagi bunga telor kat tetamu  di entrance ....



Gerbang pintu masuk dan pelamin yg tersergam indah kat atas stage ... begitu gahnyer ... dlm banyak2 anak sedare hubby, ini lah perkahwinan yg paling gempak ....

Pengantin di arak masuk menuju ke pelamin ...


makan beradap la pulak ...

suap menyuap


dah suap menyuap, potong kek ler lagi ...


my hubby dan abg dia, Amir serta wife ... kak ani


Cenderahati dari pihak lelaki, berupa kek


my hubby & Faizal serta pengantin


Keluarga Arwah Abu Nawar, bapak mentua aku ler ....


Setiap yg mendirikan masjid ku doakan kalian berkekalan hingga ke akhir hayat, berbahagia sentiasa dan di kurniakan anak2 yg soleh dan solehah .... amin, amin ya rabbal alamin ....




1 ulasan:

  1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam