Khamis, 22 April 2010

NASI KERABU .... GRILL CHICKEN .... AYAM GORENG REMPAH ..


Ahad malam Isnin, dgn hubby & anak pegi minum2 ... dorang ni kdg dah tgh malam lapar ... so kitorang pi pekena teh tarik kat restoren mamak dkt umah ... anak aku makan roti bakar ... ni tosai aku punyer ...

hari Selasa aku ade klas motor, nak amik lesen motor B2, aku cuti1/2 day sebelah pagi, abis jer kelas 1 jam tu  aku singgah kat satu gerai dan beli la nasi kerabu ... mak aku kata nasi krabu budak pompuan tu sedap ... terpranjat aku tengok nasik krabu yg selalu nyer kala biru , yg ni kala kuning, ni nasik krabu ker pulut kuning lam ati aku kata ... okay ler jugak rasa nyer ...


the next day, aku lunch kat Plaza Sentral .. dah lama tak makan westen, so  ... dengan berseorangan tanpa teman aku makan kat stall mamat nih ...


Boleh tahan gak dia nyer masakan



Salad bar


aku oder Grill Chicken - RM7.50, not bad ... kenyang ... aku tak hiraukan org sekeliling, terus snap gambo ...


teringin la pulak nak makan ayam goreng rempah, hari selasa balik keje terus beli ayam, pastu malam marinate kan ayam tu sbb keesokkannya nak goreng ... perap semalaman ...



Ini la hasil nyer ... hubby & anak2 makan hingga kekenyangan, iringan nyer ade lah sambal belacan & kobis masak lemak ... tu yg terangkat tu ... resepi tak dek ek ... senang jer .. very simple ...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan